OMG!

Shiiiit vilken omtumlande dag, om man summerar ihop allt så kommer man fram till att gymnastik är ROLIGT!
Jag är så himla glad att Monica finns! Jag måste skriva av mig lite, för Monci vill att jag ska komma ihåg hur allt kändes idag.

Fy fan två senaste veckorna innan tävling så har träningarna gått sämst i hela världen (för mig alltså), Jag körde ingenting. Eller jo jag körde rondat-bajs-hor-flickisar, wohoo. Ja och sen på förträningen på tumbling idag, kör jag bara rondat-bajs-hor-flickisar igen, vafaaan. Inte ens EN ända grupperad salto, sträckt salto eller ens en handvolt (kul och tävla på handvolt-sträck-halv då) NEJ.

Men Monci pratade med mig en lång stund...jag ville inte vara med men hon sa att jag skulle köra ändå och bara försöka och ta det lugnt, att dom finns där och passar och massa andra bra saker. Jag visste fortfarande inte om jag skulle köra. Usch det var jätte jobbigt, jag ville sjunka under jorden, men det går ju inte om man älskar gymnastik, då ska man ju tävla oxå. Det är inte så hemskt som jag jämt tror att det ska bli, att tävla alltså.

Och jag körde på tävlingen och det gick ju bra, jag trodde ju att jag skulle krasha på allt. phu asså, fan vad glad jag blev efteråt att jag gjorde det, att Monci finns, utan henne hade jag gått därifrån, det lovar jag, så super ùber tack för allt Monci!

Åhh nu fick jag en till släng av stolthet över vår lilla trupp, vi är så duktiga!

8,1 på hopp och 8,05 matta, och hur många e vi liksom, 9 stycken. Och vi ligger inte långt bakom as coola Norrlandslaget som körde med typ 21 gymnaster! Hello, High-five på oss!


Sushi time! Gonatt /Aida

Kommentarer
Postat av: Rania

Haha Aidaälskling! jag kan inget mer än att hålla med. Det roliga är att man vet ju inte vem som skriver först, men när jag läser orden hör jag dig!



Tack för en superduperdag! Tack Monci för dina lugnande ord och vill se till att vi har roligt! Tack fredde, för du OCKSÅ är världens bästa ledare... Bra passning! ;)



HALLÅ JAG STOD PÅ SALTO!



Till er som är nördiga nog att läsa bloggen ikväll uppmanar jag att ni tar med matta/hopp dräkten imorgon med, så kan vi ta två lagbilder :) En med varje dräkt! För jag vill verkligen ha med den tuffa metallic-dräkten också!

2009-11-14 @ 18:32:57
Postat av: Coach Monci

Åhh vad söta ni är, det värmer gott i kröpa :)

Ni har hittills gjort en riktig bra tävling, fristående kvar men det ska nog gå bra det också. Förträningen på trampett var så lugn och skön, tror jag aldrig har varit så lugn när jag stått på bädden. Jag flyttade bara några steg i sidled och lugnet men ändå koncentration ni hade i ögonen var skönt att se :) Poängen ni fick var en bra poäng med tanke på så få vi är, jag tycker det verkligen visades hur mycket inhopp träning vi har gjort. Volterna är en helt annan sak nu när ni hoppar in rätt. Överslagen behöver vi lägga mer krut på, det som fattas är det jag alltid tjatar om …. krum (får bli mitt favvo ord) och lite mer explosivitet i benen. Kanske ska börja jaga er på träningen, hahaha



Tumbling förträningen har nog alla något att säga om, mördarblickaaaaaar. Men sen gick det inte så dålig iallafall, eller hur......? Tyckte faktiskt först att poängen var snälla jämnfört med de andra lagen fick, missförstå mig inte fel nu men med tanke på att ni var mycket färre och hade lite missar tyckte jag först att ni hade fått för höga poäng. Men efter säkert ha tittat på alla varven minst 30gånger så ser det inte så dumt ut. Åter igen ser ingångarna ut till varven bra ut, flickisarna mycket mer kraft och rena med bättre teknik. Det känns bra att vi har lagt ner så mycket tid på det lilla som ni säkert spyr åt ibland på träningarna men klappa er på axeln för det är dessa saker som visar sig i slutändan. Första tumbling varvet hittar jag inte mycket fel på, även fast man pausar och tittar. Andra varvet tycker jag mest det är salton som spökar lite men som sagt rondat-flickisen ser bra ut. Det var ju faktiskt detta varv som vi hade som mål och ni klarade det ;) Framåt varvet ser inte så dumt ut heller, detta varv har vi knappt tränat på. Så min slutsammanställning på redskapen blir, bra jobbat :) där vi har kämpat som ett lag och uppnått vårt mål. Imorgon blir det fristående, lycka till

2009-11-14 @ 23:15:46
URL: http://monzis.blogg.se/
Postat av: BigRed

Längtar efter filmerna! Kul att höra att ni är positiva =) GO GO GO på friståendet idag ! PUSS

2009-11-15 @ 11:07:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0